افزایش ظرفیت فضای برگزاری کنکور
نوشته شده توسط : sevda

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: برخی کشورها برای برگزاری کنکور، ادارات را تعطیل و از فضای دولتی استفاده کردند؛ باید حداقل به فضای فعلی برگزاری کنکور 50 درصد اضافه کنیم .

وحیدی درباره زمان برگزاری کنکور سراسری 99، اظهار کرد: تصمیم سازی برای اجرای کنکور با توجه به شیوع کرونا، کار یک مجموعه نیست و ستاد ملی کرونا درباره آن تصمیم‌گیری می‌کند؛ از نگاه مردم و آنها که دارند برای کنکور آماده می‌شوند قطعا با توجه به اینکه کنکور امسال یک ماه به تعویق افتاده و عملا یک ماه دارد دیرتر برگزار می‌شود، همه مجموعه‌ها و نهادهای کشور باید برای اجرای کنکور به کمک بیایند؛ اگر الزامات و پروتکل‌های بهداشتی سختگیرانه‌ای نیاز دارد لازم است یک فضای عمومی به وجود بیاید و همه کمک کنند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تا حال حاضر که زمان برگزاری کنکور مرداد ماه اعلام شده است، هیچ تغییر و تصمیم جدیدی درباره زمان کنکور صورت نگرفته است. سه کنکور سراسری، ارشد و دکترا برگزار می‌شود. کنکور سراسری یک میلیون و 50 هزار، کنکور ارشد 450 هزار و دکترا 175 هزار نفر شرکت کننده دارند که کنکور ارشد و دکتری به تعویق افتاد، ولی برای کنکور سراسری هنوز یک ماه فرصت وجود دارد و نباید استرسی ایجاد کنیم که ممکن است زمان آن تغییر کند بلکه باید این فضا را ایجاد کنیم که برنامه محور حرکت می کنیم؛ نباید صورت مسأله را پاک کنیم.

وی افزود: یک میلیون دانش‌آموز پایه دوازدهم امسال حداقل در 12 جلسه امتحان نهایی شرکت کردند و پروتکل‌ها رعایت شد. باید همه جوانب دیده شود؛ اگر کنکور امسال را به تاخیر بیندازیم، مشکل سربازی پسران را باید چه کنیم؟ سال آینده کلاس دوازدهمی‌های جدید هم اضافه می‌شوند، اینها باید با هم کنکور بدهند یا جدا؟ پس باید سناریوهای مختلفی مطرح باشد که حقی از کنکوری‌ها تضییع نشود. اگر سال آینده مدارس کاملا باز باشد آیا آنها که امسال سه ماه مدرسه نرفتند با دانش آموزان جدید در رقابت برابر هستند؟ یا اگر آموزش کلا مجازی شود وضعیت آنها که امسال چندماه به مدرسه رفتند، بهتر نیست؟

وحیدی اضافه کرد: سال 99 شرایط کشور ویژه است و می‌طلبد که به کنکور هم نگاه فراگیر داشته باشیم؛ مجموعه‌ای مانند ستاد ملی کرونا و دستگاه‌های مختلف اجرایی باید کمک کنند؛ برخی کشورها برای برگزاری کنکور ادارات را تعطیل و از فضای دولتی استفاده کردند، باید حداقل به فضای فعلی برگزاری کنکور 50 درصد اضافه کنیم. باید در یک ماه همه خودشان را موظف کنند که کنکور به خوبی برگزار شود .

 

منبع : افزایش ظرفیت فضای برگزاری کنکور





:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: